Ga naar de inhoud
Home » Blog » Tips voor opzetten regionaal concept

Tips voor opzetten regionaal concept

Tips voor opzetten regionaal concept

Misschien heeft u het wel eens overwogen: het opzetten van een concept. Uit passie, uit idealisme, voor omzetstijging of uit duurzaamheidsoogpunt: er kunnen vele motivaties zijn. Wat komt er kijken bij het opzetten van een concept? Wat maakt zo’n concept sterk? Wat zijn de valkuilen?

Peter van Balkom, specialist Markt & Keten bij Connecting Agri & Food, gaf onlangs een interview hierover in vakblad Stal en Akker. Een aantal van de kernpunten:

 Redeneer vanuit de markt. Dit geldt zowel voor je directe afnemer als voor de eindconsument. Voor wie is jouw product interessant en waarom?
Werk volgens een heldere strategie (laat je niet leiden door de waan van de dag).
Wees bewust dat er heel veel competenties tegelijkertijd nodig zijn, die nooit in één persoon verenigd zijn. Samenwerken is dus per definitie noodzakelijk om inhoudelijk dingen goed te doen, maar ook om volume en efficiëntie te organiseren en om risico’s te spreiden. 

Als je het leest, dan klinken deze punten waarschijnlijk vanzelfsprekend, maar het is niet voor niets dat het aantal succesvolle (regionale) concepten beperkt is. Connecting Agri & Food heeft kennis van de diverse schakels in verschillende agrifoodketens en ervaring met het opzetten en begeleiden van concepten, regionaal en landelijk. We ondersteunen ketens in verschillende sectoren bij vraagstukken over verdienmodel, prijssysteem of ketensturingsvraagstukken. Het hele artikel is hier te lezen.

Mocht u geen abonnement hebben op Stal en Akker of sowieso eens van gedachten willen wisselen over het thema? Neem gerust contact op met Connecting Agri & Food. Peter praat u graag bij!

 Dit artikel is overgenomen van stal-en-akker.nl

Wilt u meer weten?

Neem contact op met onze specialisten. 

Peter van Balkom

Specialist Markt & Keten

06 51 42 43 27
p.vanbalkom@connectingagriandfood.nl