Markt & Keten
Wij benutten onze kennis van wat consumenten en afnemers belangrijk vinden in verschillende projecten. Zo ondersteunen we de ontwikkeling en introductie van vraag gedreven marktconcepten.
Slimme varkensketen
Het streven naar kwaliteitsverhoging geeft impulsen aan intensievere coördinatie en samenwerking tussen ondernemingen in de agroketens. Dit beidt ook perspectieven voor het creëren en toepassen van nieuwe, technische mogelijkheden.
Marktonderzoek Beter Leven Keurmerk Dierenbescherming
In opdracht van De Dierenbescherming heeft Connecting Agri & Food verschillende marktonderzoeken verricht.
Ketenconcepten opzetten
Om verlies van grondstoffen zoveel mogelijk te voorkomen, werkt Connecting Agri & Food ook aan projecten op gebied van circulaire economie. We rekenen aan reststromen en hergebruik van grondstoffen (kringlopen), en brengen de CO2-uitstoot van de varkenshouderij daarbij in kaart.
Eerlijke en stabiele prijssystemen
We hebben economische gegevens geanalyseerd voor het doorberekenen van duurzaamheid in de productieketen, om te komen tot een maatschappelijke winkelprijs voor vleesproducten met het Beter Leven Keurmerk, in opdracht van De Dierenbescherming.
Ontwikkel- en expertisecentrum Duurzame Eiwitten
Connecting Agri & Food onderzoekt, in samenwerking met voorlopers in de voedselketen, het opzetten van een expertisecentrum voor Duurzame Eiwitten om bedrijven samen te kunnen brengen.
Benchmark internationale keurmerken varkensvlees
Connecting Agri & Food heeft een benchmark uitgevoerd van alle beschikbare keurmerken voor varkensvlees, naar aanleiding van de Boer-tot-Bordstrategie die de Europese Commissie lanceerde in mei 2020.
Evaluatie definities kalfsvlees
In opdracht van AND International heeft Connecting Agri & Food de studie uitgevoerd naar de in 2008 vastgestelde definities voor kalfsvlees voor Nederland en (deels) Duitsland en België.