Project omschrijving
Een steeds groter deel van kip- en varkensvlees wordt in een concept verkocht. Om het draagvlak van de agrisector te vergroten in de samenleving, is het belangrijk transparant te zijn over waar het vlees vandaan komt. We analyseerden dit, in opdracht van ABN Amro, om ondernemers handvaten te bieden in de ketens van kip en varken om weloverwogen beslissingen te kunnen nemen bij de keuze om wel of niet aan te sluiten bij een specifiek vleesconcept. De analyse resulteerde in het rapport ‘In concept naar consument’.
Motivaties voor ketenconcept
Connecting Agri & Food keek eerder ook naar factoren die de aankopen van vlees positief beïnvloeden, met een representatieve steekproef onder consumenten in Nederland en Duitsland in 2013.
Wilt u het rapport ‘In concept naar consument’ inzien? Dit rapport is op te vragen via info@connectingagriandfood.nl.
MEER INFORMATIE
Gerelateerde projecten
Handvaten concepten kip en varkensvlees
Een steeds groter deel van kip- en varkensvlees wordt in een concept verkocht. Om het draagvlak van de agrisector te vergroten in de samenleving, is het belangrijk transparant te zijn over waar het vlees vandaan komt.
Duurzame en innovatieve ‘stal van de toekomst’
Voor een grote retailer heeft Connecting Agri & Food, samen met de Limburgse Land- en Tuinbouworganisatie, een retail propositie uitgewerkt voor de ontwikkeling van een duurzame en innovatieve stal.
Marktonderzoek Beter Leven Keurmerk Dierenbescherming
In opdracht van De Dierenbescherming heeft Connecting Agri & Food verschillende marktonderzoeken verricht.